Obsah
2.2 Prohlížení virtuálních světů. 10
2.3 Zobrazení virtuálního světa na internetu. 11
2.4.2.1 Viewpoint (Stanoviště)14
2.4.2.2 NavigationInfo (ovládání Avatara)14
2.4.2.3 Background (pozadí, panorama)15
2.4.2.4 PointLight (Bodový zdroj světla)16
2.4.2.6 ElevationGrid (Výšková mapa)17
2.4.2.7 IndexedFaceSet (Množina ploch)18
2.4.2.8 Coordinate (Souřadnice prostorových bodů)19
2.4.2.9 TextureCoordinate (Souřadnice textury)19
2.4.2.10 TextureTransform (Transformace rovinné textury)19
2.4.2.11 ImageTexture (Textura určená obrázkem)20
2.4.2.12 Transform (umístění skupiny)20
2.4.2.13 Shape (Zobrazitelný objekt)20
2.4.2.14 Appearance (Vzhled povrchu)21
2.4.2.16 LOD (Stupeň detailu)21
2.4.2.18 Material (Barevné vlastnosti)22
3 Možnosti zobrazení map pomocí VRML. 24
3.3 Výhody a nevýhody jednotlivých typů modelů. 26
3.4.2.1 Pozadí v podobě koule. 29
3.4.2.2 Pozadí v podobě krychle. 29
3.4.2.3 Kombinace obou druhů pozadí30
4 Zrychlení zobrazování světů ve VRML. 32
4.2 Optimalizace VRML souboru. 32
4.2.1.1 Rozdělení světa do několika souborů. 33
4.2.1.2 Definování pomocných obálek. 33
4.2.1.4 Používání komprese. 33
4.2.2 Rychlost zobrazování a pohybu. 34
4.2.2.1 Využití vícenásobné reprezentace. 34
4.2.2.2 Šetření počtem ploch. 35
4.2.2.3 Správná definice plošných objektů. 35
5 Možnosti zobrazení a využití map ve VRML. 36
5.2 Možnosti využití prostorových modelů map ve VRML. 36
6 Návrh a tvorba automatizovaného procesu pro generování prostorových map..... 37
6.2 Filtrace výškové složky mapy. 38
6.3 Příprava pro vektorizaci40
6.7 Výstup dat ve formátu VRML. 46