9    Závěr

S rostoucím výkonem počítačů se bude také zvyšovat množství dat zobrazovaných prostorově, proto si myslím, že toto téma bude stále více nabývat na aktuálnosti a bude se o ně zajímat stále více lidí. Předpokládám, že k velkému rozvoji VRML dojde hlavně v komerční sféře, a to především v oblasti reklamy, kde budou firmy hledat stále zajímavější a atraktivnější možnosti prezentace svých výrobků.

Vizuální kvalita a rychlost zobrazení, zvláště větších územních celků, není v současnosti nejlepší, ale s rostoucím výkonem počítačů se bude dále zlepšovat, což také napomůže většímu rozšíření VRML na internetu. Jsem však přesvědčen, že již dnes lze tvořit a dále prezentovat prostorové modely, dnes ještě s určitou mírou generalizace, ale v budoucnu se stále většími podrobnostmi.

Domnívám se, že prostorové modely map ve VRML budou sloužit spíše jako podklad pro další modely, a to hlavně dynamické, které jsou schopny zobrazit určitý děj, jako např. stoupající vodu při záplavě, kdy se rozlévá voda v krajině. Další možností je využití v reklamě, např. jako upoutávka na nějakou rekreační chatu zasazenou ve virtuální krajině. Modely, které jsem vytvořil, jsou ale také velice lákavé, protože je vždy zajímavé prohlédnout si krajinu z ptačí perspektivy.

Myslím, že programy, které jsem vytvořil, dostatečně řeší požadované úkoly a pro základní demonstraci postupů plně dostačují. Při jejich tvorbě jsem se vždy řídil zásadou, aby funkce, které tyto programy vykonávají, byly jednoduché, čímž se zvýší jejich rychlost a sníží pravděpodobnost chyby v programu. Vím ale, že platí Murphyho zákon „Bezchybný program je jako kvadratura kruhu. Člověk si myslí, že je to možné, ale nikomu se to nepovedlo.