Návrh předpjatého silničního mostu o třech polích
Zadání :
Vypracujte předběžný návrh přímého silničního mostu o třech polích s nosnou konstrukcí z předpjatého betonu a masivní železobetonovou hlubině založenou spodní stavbou.
Most s rozpětím polí (k.L + L + k.L) převádí směrově nerozdělenou komunikaci třídy S_X s návrhovou rychlostí VN s oboustrannými chodníky šířky BP. Podélný sklon nivelety na mostě je konstantní s hodnotou S %, příčný spár vozovky je střechovitý s hodnotou 2,5%, výšky spodního líce nosné konstrukce nad terénem v místech os uložení Hi jsou uvedeny na následujícím obrázku:
Založení mostu bude provedeno na vrtaných velkoprůměrových pilotách průměru DPi délky cca 15,0 m. Svislá návrhová únosnost piloty průměru DPi je při délce cca 15,0 m rovna RPi a platí při osové vzdálenosti pilot alespoň 2-násobku průměru piloty DPi.
Zadání hodnot viz tabulka zadání příkladu podle jmen - ZDE.
Vypracujte: | |
Předběžný návrh nosné konstrukce | |
- stanovení účinků zatížení, - předběžný návrh a posouzení předpínací výztuže v rozhodujících průřezech, - schéma vedení předpínací výztuže (z rozdělení momentů), - předběžný návrh a posouzení betonářské výztuže v rozhodujících průřezech, - návrh ložisek a mostních závěrů. |
|
Předběžný návrh spodní stavby | |
- stanovení účinků zatížení (opěra, pilíř), - návrh a posouzení rozhodujících průřezů pilíře a opěry, - schéma vyztužení rozhodujících průřezů spodní stavby, - návrh založení (umístění a počtu pilot). |
|
Základní výkresy se zapracovanými výsledky předběžného návrhu mostu | |
- vzorový příčný řez, - řezy v líci opěry a v líci pilíře, - podélný řez, - půdorys. |
|