Určení zatížitelnosti a přechodnosti drážního mostu

Zadání :

Určete zatížitelnost železničního železobetonového deskového rozpěrákového mostu vybudovaného v období 1953 až 1969 poškozeného zatékáním a posuďte přechodnost pro danou traťovou třídu zatížení TTZ s přidruženou traťovou rychlostí. Při určení zatížitelnosti a posouzení přechodnosti vycházejte pouze z posouzení ohybové odolnosti v oblasti středu rozpětí nosné konstrukce. 

Deskový most s rozpětím pole L převádí trať s N kolejemi v levostranném směrovém oblouku poloměru R s návrhovou rychlostí VN. Kolejové lože je uzavřené, volný mostní průřez odpovídá šířce VMP. Převýšení koleje v místě mostu je konstantní 120 mm, v podélném směru je kolej ve vodorovné. Most byl navržen na zatížení podle ČSN 73 6202 (1953) na zatěžovací třídu ZT. Betonářská výztuž mostu je oslabena v příčném řezu (v oblastech A/B/C) o OA/OB/OC procent původní plochy (viz následující obrázek):

Zadání hodnot viz tabulka zadání příkladu podle jmen - ZDE.

Vypracujte:  
Návrh ohybové výztuže nosné konstrukce podle původní technické normy (dovolená namáhání)
- stanovení účinků zatížení,
- návrh ohybové výztuže.
Určení zatížitelnosti podle předpisu SŽ S5/1
- stanovení účinků zatížení v rozhodujícím průřezu,
- stanovení odolnosti rozhodujících průřezů,
- výpočet zatížitelnosti.
Posouzení přechodnosti mostu pro danou TTZ a návrhovou rychlost
- stanovení účinků zatížení v rozhodujícím průřezu,
- posouzení přechodnosti.