pracovní soubor, pro zachování maximální kvality a zpětné editovatelnosti je v 16 bitové hloubce a se všemi vrstvami, rozměry 3 456 × 5 184 px;
vpravo je výsledná fotografie, vlevo vrstvy, které obsahuje pracovní verze souboru; v základu je to montáž dvou snímků, protože na snímku s tramvají byl ještě v popředí jedoucí automobil;
celkem je zde 6 obrazových vrstev s maskami (včetně vrstev s rozostřeným popředím, redukcí šumu v obloze a masky pro finální výřez) a 9 vrstev úprav křivky (s 5 maskami);
u takovýchto souborů je pro úspěšnou komprimaci rozhodující barevná hloubka, proto jsem testy také provedl se stejným souborem převedeným do 8 bitové hloubky;
pro zajmavost je uveden i formát Adobe Photoshop PSD; vzhledem k velikosti souboru je tentokrát zaznamenán i čas potřebný pro uložení
(počítač s Windows 7 64bit, Intel Core 2 duo E7400 2800 MHz, RAM 8 Gb 900 MHz, HDD-SSD Kingstone 120 Gb sata II); tif je zapsán jako komprese obrazu + komprese vrstev;
nejlepších výsledků dosahuje komprese vrstev ZIP, je ale velmi výpočetně náročná, doporučuji tedy takto ukládat až soubory k archivaci,
kdy nepředpokládáme jejich časté otvírání a znovu ukládání;
formát | velikost 16 bit | čas | velikost 8 bit | čas |
---|---|---|---|---|
PSD | 463 MB | 52 s | 235 MB | 3 s |
TIF bez+RLE | 1 262 MB | 6 s | 262 MB | 2 s |
TIF bez+ZIP | 463 MB | 50 s | 162 MB | 29 s |
TIF LZW+ZIP | 425 MB | 52 s | 127 MB | 30 s |
TIF LZW+RLE | 1 223 MB | 7 s | 227 MB | 3 s |
TIF ZIP+ZIP | 408 MB | 54 s | 126 MB | 35 s |
TIF ZIP+RLE | 1 207 MB | 9 s | 226 MB | 8 s |